Apple wczoraj opublikowało nową wersję oprogramowania, które m.in. ma umożliwiać dostęp do płatnych subskrypcji podcastowych. Zapowiadało się świetnie, wyszło jak zwykle.
Niedziałające konta, brak możliwości tworzenia nowych kont, znikające audycje, brak możliwości dodawania nowych podcastów, niedające się odtworzyć odcinki i brak dostępu do API, z którego korzysta wiele aplikacji podcastowych. Czyli ogólnie jest słabo. Bardzo słabo.
Co się stało?
Zdecydowana większość aplikacji w ostatnich latach wydawana jest na szybko, bez wystarczającej liczby testów, a czasem w ogóle bez testów. Widać tym razem było podobnie. Prawdopodobnie ktoś kliknął transfer podcastów ze starej aplikacji do nowej nie sprawdzając czy ten transfer działa. Efekt jest taki, że nie działa. Przynajmniej dla niektórych audycji.
Co nie działa?
Logowanie do Podcast Connect dla wielu użytkowników pokazuje komunikaty o “ustawianiu konta”, które powinno potrwać kilka godzin. Nie ma nigdzie informacji na czym takie ustawianie ma polegać, ale zwrot “kilka godzin” jest dużym nadużyciem, nie działa od momentu wprowadzenia zmian w oprogramowaniu.
Nie działa dodawanie nowych audycji. Użytkownik widzi komunikat o zdublowanych podcastach. Wstrzymaj się więc jakiś czas zanim dodasz swój nowy podcast do katalogu.
Nie działa tworzenie nowych kont. Przynajmniej mnie się dzisiaj nie udało, po 7 próbach poddałem się. Komunikat błędu jest bardzo wymowny: “Błąd. Spróbuj kiedy indziej”.
Nie działają też niektóre inne aplikacje, które korzystały z bazy i API udostępnianych przez Apple. Temat najszybciej ogarnął Overcast, który przełączył się na inne źródło danych. Inne aplikacje powinny zrobić to samo (lata temu!), ale jak do tej pory nie zrobiły.
Niektóre audycje zniknęły z bazy. Nie wiem jeszcze co można z tym zrobić i czy pojawią się same. Nie mam dostępu do Podcast Connect i nie jestem w stanie tego sprawdzić.
Niektóre audycje mają pozmieniane kategorie. Część z nich jest zamieniona, część całkowicie losowa.
Co możemy zrobić?
Nic. Czekać. Logowanie do strony Podcast Connect i tak zakończy się komunikatem błędu, więc żeby się niepotrzebnie nie stresować, możesz jedynie upewnić się czy Twojej audycji da się słuchać (i czy w ogóle jest dostępna w aplikacji Apple Podcasts). Jeżeli nie masz iPhone, to będzie trudniej, możesz spróbować zainstalować iTunes, ale ten program działa tak tragicznie, że chyba szybciej doczekamy się reakcji ze strony Apple, niż zainstalujemy i zalogujemy się do iTunes.
Podsumowując
dla słuchaczy: jeżeli korzystasz z iPhone do słuchania podcastów, masz problem. Jeżeli masz Androida, problem Ciebie nie dotyczy.
dla podcasterów: gdy już uda się zalogować do Podcast Connect, sprawdź swoją audycję, czy w ogóle tam jest. Poproś znajomego użytkownika iPhone’a o sprawdzenie czy Twój podcast daje się znaleźć, w jakiej jest kategorii i czy odcinki się odtwarzają.