3 serwisy ze statystykami dla podcasterów

Każdy chce wiedzieć ilu ma słuchaczy. Nawet osoby, które na co dzień mówią, że nie sprawdzają statystyk. Przedstawiam trzy serwisy, które ułatwią analizę słuchalności podcastu.

Znacie kogoś, kto nie chce wiedzieć ilu ma słuchaczy? Znam osoby, które tak mówią, ale jestem przekonany, że te osoby, podobnie jak wszyscy inni podcasterzy, co jakiś czas zaglądają do statystyk podcastu.

Nie jestem zwolennikiem liczenia odsłuchań, uważam, że nie zawsze ta wartość przekłada się bezpośrednio na zaangażowanie słuchaczy, ale nie da się ukryć, cyferki dla każdego są ważne 😉

Jakie informacje warto analizować? To trochę zależy od tego, jaki jest nasz cel i co dzięki podcastowi chcemy osiągnąć. Najczęściej sprawdzaną wartością jest wspomniana przed chwilą ilość odsłuchań odcinków, ale ważne jest też z jakich źródeł i aplikacji korzystają nasi słuchacze, które tematy są bardziej, a które mniej popularne, które odcinki były wysłuchane do końca, a które nie. Nie wszystkie dane jesteśmy w stanie wyciągnąć z przedstawianych poniżej serwisów, ale na pewno warto je znać i z jednego z nich korzystać.

Podtrac

Jak zwykle zaczynam od najbardziej ubogiego serwisu. Strona WWW Podtrack wygląda, jakby była stworzona bardzo dawno temu i od tej pory nieaktualizowana. Aby móc skorzystać ze statystyk, musimy włączyć w przeglądarce obsługę flasha (tak, są jeszcze serwisy, które korzystają z flasha).

Podtrack pokaże nam ilość odsłuchań odcinków w określonym czasie ( codziennie, tygodniowo, miesięcznie, itd.), najpopularniejsze aplikacje (aczkolwiek gdy korzystałem z ego serwisu, na pierwszym miejscu królował UNKNOWN) i lokalizację geograficzną słuchaczy. Jak wspomniałem, jest to najuboższy serwis i zaprezentuje nam najmniej danych. Niemniej jednak może się okazać, że tylko tych danych potrzebujemy.

Cena: free

Link: analytics.podtrac.com

3 serwisy ze statystykami dla podcasterów

Blubrry

Blubrry jest firmą hostingową, która dodatkowo oferuje za darmo kilka wspaniałych aplikacji. Będę o nich jeszcze mówił w podcastach bądź pisał w artykułach, dzisiaj skupimy się na jednej z nich. Statystyki oferowane przez Blubrry są dużo bardziej rozbudowane, niż ww. serwisu. Są też bardziej precyzyjne. Blubrry nie ma na przykład problemu z identyfikacją większości aplikacji klienckich, a korzystanie z serwisu nie wymaga archaicznego flasha. Możemy także zdecydować się na rozszerzenie konta do wersji PRO, która kosztuje $5 miesięcznie. Otrzymamy dostęp do większej ilości danych.

Cena: free lub $5/mies

Link: create.blubrry.com/resources/podcast-media-download-statistics

3 serwisy ze statystykami dla podcasterów

Chartable

Mój ulubiony serwis, który polecam wszystkim swoim klientom. Ze wszystkich wymienionych dzisiaj serwisów, Chartable jest najbardziej rozbudowany. Daje nam najwięcej danych, w tym jakże ważną informację o konsumpcji odcinków (czyli ile procent odcinka zostało wysłuchane). Serwis ułatwia integrację z większością popularnych firm hostingowych, umożliwia tworzenie przyjaznych linków ułatwiających udostępnianie audycji (o takich linkach pisałem w artykule 3 serwisy dla podcasterów, z których warto korzystać), wyświetla opinie, które otrzymał nasz serwis w Apple Podcasts, pokazuje pozycję audycji w tym serwisie i – co bardzo wygodne – pozwala na tworzenie zespołów, czyli możemy dać dostęp do statystyk naszym współpracownikom nie dzieląc się własnym hasłem.

Cena: free

Link: chartable.com

3 serwisy ze statystykami dla podcasterów

Podsumowanie

Statystyki podcastu, to ważna rzecz. Na prawdę warto wiedzieć kto, kiedy i jak nas słucha, czy odcinki są słuchane w całości, czy słuchacze odpadają w połowie. Dobra analiza danych oferowanych przez serwisy ze statystykami pozwala na tworzenie coraz lepszych audycji.

Teraz idź nagraj coś fantastycznego, a później sprawdź, czy słuchacze wytrzymali do końca odcinka 😉

Informacja dla ciekawskich: powyższe zrzuty ekranu nie przedstawiają rzeczywistych statystyk mojego podcastu.

0 Comments

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Krystian Zych

Zajmuje się edycją podcastów, prowadzi szkolenia i warsztaty podcastowe, uczy jak robić podcast, koordynuje działania związane z publikacją podcastów, współpracuje z dużymi firmami medialnymi, korporacjami, rozgłośniami radiowymi, instytucjami państwowymi, ale też z osobami prywatnymi i pomaga im wszystkim w tworzeniu i rozwoju podcastów. Organizuje także konferencje podcastowe, współpracuje z firmami hostingowymi, pisze artykuły i nagrywa filmy nt. podcastów.

Checklisty profesjonalnego podcastera

Pobierz dwie checklisty

Czy nagrywając i promując nowy odcinek podcastu masz pewność, że nic nie umknęło Twojej uwadze? O niczym nie zapomniałeś? Niezależnie od tego, czy nagrywasz solo, z gościem, w domu, zdalnie, czy w kawiarni, dwie checklisty profesjonalnego podcastera pomogą Ci w przygotowaniach i promocji każdego nagrania.

Obserwuj

Pobierz dwie checklisty profesjonalnego podcastera, która ułatwią Ci proces przygotowania, nagrywania i promocji podcastów.

Sprawdź skrzynkę e-mail, znajdziesz tam instrukcję pobrania Twoich plików.

Weź udział w moim kursie, który pomoże Ci wykorzystać nagrania audio i podcasty w zdalnym przekazywaniu wiedzy.

Sprawdź skrzynkę e-mail, znajdziesz tam ważną wiadomość.